Op naar de zon

19 december 2019 - Corralejo, Spanje

Een tijdje geleden tijdens een lekkere zomeravond op het balkon bij Marjolein en Peter hebben we besloten met zijn 4-tjes op vakantie te gaan. En nu is het dan eindelijk zover ..... heerlijk 8 dagen naar Fuerteventura!

In Nederland lopen we met onze dikke jas aan in de gure kou, maar het vooruitzicht dat we straks in de zon kunnen zitten maakt het iets dragelijker. Op half 5 in de ochtend waren we op het parkeerterrein bij Schiphol en konden direct de shuttle bus in naar het vliegveld. Daar direct de koffers ingecheckt en op naar de gate. Dat is op Schiphol toch nog een eind lopen maar ach, daar worden we lekker wakker van. Ook nog een lekker bakkie gedaan en het vliegtuig in. Met een kleine vertraging vertrokken we rond half 8 naar onze bestemming. Na een vlucht van 4,5 uur waren we geland op Fuerteventura waar de zon volop schijnt. Dat voelt zo onwerkelijk, maar zoooooo heerlijk! Echt ongelooflijk en we kunnen het bijna niet geloven.

Nog een half uurtje met de bus naar het appartement en dan kan de vakantie echt beginnen. De appartementen zijn nog niet klaar maar we kunnen onze koffers stallen en gaan lekker bij de bar bij het zwembad zitten met een heerlijk drankje. Nou die gaat er wel in en smaakt voortreffelijk. We hebben heerlijk zitten kletsen, drinken en eten en beginnen een klein beetje te bevatten dat we echt op 19 december vol in de zon zitten te genieten.

Om 3 uur konden we de kamers in. Peter spreekt goed Spaans en heeft gevraagd of we kamers naast elkaar konden krijgen. Dat is wel zo gezellig. De koffers naar de kamers gebracht, zwemkleding aan en nog even bij het zwembad in de zon gelegen. De mannen waren vrij stoer en zijn het zwembad ook nog ingegaan.

Na een tijdje zijn Robin en ik naar onze kamer gegaan om even een tukkie te doen. Marjolein en Peter zijn nog bij het zwembad gebleven maar spreken af dat we rond half 8 wat in het dorp gaan eten. Na een frisse douche naar de lobby gegaan waar Marjolein al zat te wachten. Peter was moe en is gaan slapen. Wij hadden eigenlijk ook niet heel veel honger dus zijn naar de supermarkt gelopen en hebben daar wat lekkere dingen gehaald en weer op ons gemakkie terug gelopen waar Marjolein en ik nog even bij de bar een afzakkertje hebben gehaald en ook weer terug naar de kamers zijn gegaan.

Het was een heerlijke dag en waren al snel vergeten wat een lange reis we hebben gehad. Wat wen je snel aan de temperatuur en wat doet dat een mens toch goed.