Hmmmmm

17 september 2022 - Corralejo, Spanje

Het is vandaag bewolkt, winderig en zelfs gemiezer. Boehoe! We hadden juist bedacht vandaag lekker naar het strand te gaan.

Dan maar erg rustig aan vandaag. Tijdens het ontbijt zagen we een regenboog. Dat is dan wel het mooie van dit weer.

20220917_105420

We besluiten met de auto de andere kant van het eiland te bezoeken, wie weet is het daar wat beter.

In het dorpje Lajeres zien we een marktje. Dus zoeken we een plek op om te parkeren. Nou voor zo'n klein dorpje is het best druk. Uiteindelijk bij de supermarkt geparkeerd, wat best een uitdaging was met de smalle plekken, maar het is gelukt. Eenmaal weer bij het marktje aangekomen bleek het om allemaal kunst- en handwerk te gaan, jammer hoor.

Terug bij de supermarkt wat te eten gehaald en weer op pad. Om te eindigen bij Playa de Castillo. Super mooi, maar ook hier waait het flink en wordt je gezandstraald en besluiten we om lekker terug te gaan.

20220917_11332220220917_11332720220917_11343320220917_113440

Bij Dunas de Corralejo toch maar gekeken hoe het op het strand was. De lucht was namelijk weer flink open gebroken. Dunas de Corralejo is een enorme duin vlakte, je parkeert de auto langs de weg en loopt dan door de zandvlakte naar het strand. Welke vooral bekend staat voor het kitesurfen.

IMG-20220917-WA0036

Er staat nog steeds flink wind, maar het is goed te doen. Handdoeken neer, lekker liggen en zelfs de zee in. Echt heerlijk! Door de wind heb je natuurlijk weer niet in de gaten dat je supersnel verkleurt, maar dat zagen we wel thuis. Na 2,5 uur waren we toch echt wel wat roder/bruiner geworden.

20220917_12185320220917_13291020220917_132925

Wat boodschappen gedaan en bij de kippenboer eten gehaald. We hebben heerlijk zitten smullen van de kip met aardappelen. We wisten het nog van vorige vakantie. Dus die gaan we nog wel een keer halen.

Bij het zwembad nog wat gedronken en de wifi getest. Die is daar stukken beter dan in ons appartement. Morgen dan maar een zwembad dag, en 's middags bij de bar de wedstrijd bekijken.

1. Marjolein:
    18 september 2022
    Leuk om te lezen allemaal hoor!!
  2. Dick en Hennie:
    18 september 2022
    Handig hoor een kippenboer in de buurt.
    Hier waaide het ook hard, in de ochtend.
    Groetjes