Grubbenvorst

30 september 2022 - Grubbenvorst, Nederland

Gelukkig schijnt het zonnetje weer, al voelt het voor ons natuurlijk nog steeds erg koud.

Na de heerlijke luie dag van gisteren nu weer op pad. We hebben een hotel in Grubbenvorst geboekt. Dit ligt vlakbij Venlo, waar we graag nog naar terug wilden omdat we zulke leuke zaakjes hadden gezien.

Redelijk op tijd op pad, uiteraard wel na de spits, maar jeetje wat is het hier in Nederland toch druk. Dat is wel weer even wennen. In Helmond zijn we even gestopt, natuurlijk ook weer een kringloopwinkel bezocht. Erg leuk!

Ook nog in Deurne en Meterik geshopt en toen naar het hotel Lindehoeve in Grubbenvorst. Leuk hotel en vriendelijke mensen. Toen we onze kamer in kwamen leek het net of de vorige gast net weg was. Bij de receptie navraag gedaan en ze hebben gelijk iemand geroepen die onze kamer ging schoonmaken. Het bleek dat de vorige gast laat had uitgecheckt en ze waren vergeten om schoon te maken.

Dus we hebben gezellig een drankje zitten doen en wat zitten kletsen met de eigenaar en wat andere gasten. Het is een klein hotel en wordt veel gebruikt door werklui. Zij komen blijkbaar ook vaker, want dat kon je goed aan de gesprekken horen.

Onze koffer naar de kamer gebracht en een stukje door het eigen parkje gelopen. Tijdens het eten zat ook de schilder van de schilderijen in het hotel er, en daar ook even mee gesproken. In het restaurant hangt namelijk een schilderij van een paard zonder staart. Het verhaal is dat dit paard alle paarden uit de handen van de Duitsers heeft gered in de oorlog. Dus een beroemd paard. Wat precies de functie was dat de paarden geen staart hebben is niet bekend, ze denken dat het iets met het mennen heeft te maken. Het is wel interessant als je het verhaal achter zo'n schilderij hoort.

Na het eten nog even Henny gebeld die morgen gaat vertrekken naar Aruba. Daarna lekker het licht uit en tukkie doen. Was een fijne dag!