Erg lange laatste dag

27 september 2022 - Tias, Spanje

Vanochtend om 8.00 uur opgestaan om lekker rustig wakker te worden en nog de tijd hebben om een laatste bakkie bij het zwembad te doen.

De koffers alvast in de auto gelegd en terug naar het zwembad. Daar nog even in de zon gezeten en toch maar in de auto gestapt om hem in te gaan leveren. Uiteraard de toeristische route langs de kust genomen. Robin heeft volop foto's geschoten van de mooie uitzichten.

Bij het autoverhuur bedrijf de sleutels ingeleverd en met de pendelbus naaf het vliegveld. Na een kwartiertje konden we de koffers inchecken. Nog even naar buiten voor de laatste foto's.

Toen we weer naar de vertrektijden op het bord keken bleken we niet 15.20 uur te gaan vliegen, maar 20.20 uur. Pfffff! Nou ja, toch maar door de douane en we gaan ons wel vermaken. Er is namelijk ook een buitenterras en daar hebben we lekker nog in de zon kunnen zitten. Natuurlijk met een lekker drankje.

We hadden al bedacht dat als we zo laat vertrekken, een tussenlanding op Lanzarote moeten doen we nooit op Zestienhoven kunnen gaan landen ivm de sluitingstijden daar.

Als troost kregen we nog een voucher om iets te eten en/of drinken te halen, dus daar maar gebruik van gemaakt.

En ja hoor, daar kwam het bericht door dat we op Amsterdam zouden landen ivm de sluitingstijden op Zestienhoven. Ja ... dat hadden wij ook al bedacht. Maar er zouden bussen staan om ons naar Rotterdam te brengen. Dus Daantje gebeld en komt ons in Amsterdam ophalen. Dan zijn we waarschijnlijk nog sneller thuis dan met die bussen.

Even later bericht dat de bussen niet geregeld kunnen worden en dat iedereen op kosten van Tui een taxi kan nemen. Het zal allemaal wel. Wij hebben gelukkig vervoer.

Toen het tijd was om in te stappen waren we wel een beetje versleten. Maar we hebben ons niet verveelt. Er is op zo'n luchthaven genoeg te zien en vooral mensen te bekijken en te horen. Geweldig!!

Nog wat vertraging omdat er nog papierwerk in de cockpit gedaan moest worden, dan eindelijk om 20.45 opgestegen richting Lanzarote. De vlucht duurde maar een half uur. Daar aangekomen moesten de mensen die hun vakantie op Lanzarote gaan vieren uitstappen. Daarna moesten wij er ook uit omdat het vliegtuig schoongemaakt en getankt moest worden. Echt stom en héél chaotisch. En we waren allemaal een beetje gefrustreerd. Dat werd nog erger toen ons na een half uur verteld werd dat er niet meer gevlogen ging worden ivm overschrijding van de vlieguren. Man, dat hadden ze toch ook eerder kunnen weten!!! Nu ging echt iedereen uit zijn plaat. De stewardessen konden er natuurlijk niets aan doen en waren alleen de boodschappers.

Uiteindelijk werden we met bussen (en onze koffers) naar een hotel gebracht. Dus we kunnen in ieder geval gaan slapen. Weltrusten!

1. Dick en Hennie:
    29 september 2022
    Wat vervelend om zo van een relaxte vakantie thuis te komen.
  2. Nicole:
    29 september 2022
    Ach ja, we hebben ons niet al te druk gemaakt en maar gewacht op wat er zou gebeuren. Het is jammer dat de communicatie niet zo goed was, maar verder konden we er ook niets aan doen. Dus dan maar het positieve eruit halen.