El Teide

18 september 2018 - Tenerife, Spanje

Vandaag lekker op pad. Er is bijna geen bewolking dus we proberen de bergen in te gaan. Een heerlijke rit met mooie uitzichten een lekkere bochtige wegen. Wat gezellige bergdorpjes tegen gekomen en ineens doemde daar de El Teide op. Wat is hij mooi! En wat een geweld moet zo'n vulkaan uitbarsting geweest zijn, overal waar je kijkt zie je gedroogde lavastromen en verkoolde stenen en rotsen. Echt onbeschrijfelijk en indrukwekkend.

Uitzicht op El Teide Bij uitkijkpunt

Vanaf welk uitkijkpunt je nu ook kijkt, iedere keer is het weer verbijsterend hoe mooi dit is. En hoe divers. Het ene moment zie je alleen maar rotsen en stenen en het andere moment ook een soort van duinen. Heel bijzonder.

Ook even samen met El Teide llinks naast Robin zijn hoofd de punt van El Teide

We hebben geprobeerd om met de kabelbaan de El Teide op te gaan, maar dat dachten meer mensen. Er was in de hele omgeving geen parkeerplek meer te vinden. Zoooooo jammer. Zelfs Robin wilde zijn hoogtevrees even opzijzetten om met mij naar boven te gaan. Helaas is dat er niet meer van gekomen. We hebben nog een stuk doorgereden en op de terug weg nog eens geprobeerd maar zonder resultaat. Maar ook van een afstand is hij erg mooi en hebben we van de vele uitzichten genoten.

Adembenemend Dit is hem Nog een vulkaanAlleen maar verkoolde stenen

Het was weer een dag vol mooie indrukken en herinneringen. Welke we tot ons door hebben laten dringen bij het zwembad met af en toe even een plons in het water. In de tuin saampjes gegeten. Met de poezen erbij welke zich daarna dankbaar hebben zitten wassen om vervolgens rustig in de tuin te blijven liggen.

Wassen na het eten

Ons opgefrist en naar het dorp gelopen waar we enorm hebben genoten van een optreden van een zangeres/gitariste die een aardig riedeltje kon spelen en zingen. Vooral haar enthousiasme en contact met het publiek was geweldig. Weer een heerlijke afsluiter van deze mooie dag.

1. Dick helmstrijd:
    19 september 2018
    Leuk hoor !!en eindelijk foto's van Robin !!!hij geniet ervan hè!! Mooie plekjes op dat eiland !! Was er als 15 jarige effe geleden natuurlijk!! Veel plezier grt xxx