De dag erna

14 september 2018 - Tenerife, Spanje

Na een onrustige nacht weer op naar het politiebureau. We hebben samen met de politie agente de aangifte doorgenomen. Wat een ramp, zoals verwacht veel typfouten en verkeerde spelling van onze namen. Onze agente kon ook erg slecht Engels en had volgens ons ook haast of was ongeduldig, kan ook. Gelukkig kwam er af en toe een agent die wel Engels kon en die heeft ons uitgelegd dat we met deze papieren het land uit kunnen en hiermee ook auto mogen rijden. YES!

Opgelucht op naar de autoverhuurder. Daar een kopie contract opgehaald, nog even goed nagevraagd of zij het ook akkoord vinden wanneer we alleen de aangifte hebben en geen rijbewijs. En met een positief antwoord op naar de boulevard om even bij te komen met een versnapering.

Omdat het toch wel wat energie van ons gevergd heeft lekker terug naar ons appartement, handdoeken gepakt en heerlijk bij het zwembad gaan liggen. Daar zijn we eindelijk tot rust gekomen.

Rond half 5 naar de reisleider gegaan en daar ons hele verhaal weer gedaan. En ook hij heeft bevestigd dat de aangifte voldoende is om het land uit te komen. Dus nu zou het toch wel gek moeten lopen als we toch nog problemen krijgen op het vliegveld. Dat zal nog een spannende dag gaan worden, maar dat zien we over 8 dagen dan wel weer.

Om het allemaal af te sluiten zijn we 's avonds naar de haven gelopen om paella te eten. Jammie!!!! Robin is er niet zo gek op, maar heeft voor mij toch mee gegeten. Je kan dit gerecht namelijk alleen voor 2 personen bestellen.

Lekker aan de paella

Onderweg terug naar het appartement nog even op een terrasje gezeten. (Eigenlijk een noodgedwongen sanitaire stop 😊) Er ging zich net een gitarist voorbereiden om op te gaan treden. Dus even gewacht totdat hij begon, om vervolgens 2 cocktails en 2 cola later pas weer weg te gaan. Het was een gezellige avond, veel meegezongen en veel gelachen en genoten van alle mensen er omheen.

Een mooie afsluiting van 2 bewogen dagen. We kunnen er weer tegen aan!!!!

1. Dick en Hennie:
    15 september 2018
    Wat een gedoe allemaal.
    Nu inderdaad maar gaan genieten.
    Dikke knuffel xxx