Op zoek naar de kleine zeemeermin

15 december 2018 - Kopenhagen, Denemarken

Na een goed verzorgd en lekker ontbijtje op zoek naar de beroemde kleine zeemeermin. Het is ongeveer 3 kwartier lopen dus we hebben weer flink wat stappen voor de boeg.

Onderweg weer mooie gebouwen gespot.

20181215_104017 Net hotel New York Torentjes

En als je dan zo'n eind loopt kom je ook onverwachte dingen tegen. Zoals het paleis van de Deense koning. Echt fantastisch om te zien. Zeker hoe de wachters hun werk doen. Niet van zulke wassen beelden als de Engelse wachters. Hier liepen ze af en toe ook een stukje. En .... ga niet te dicht bij de muur of de wachtershuisjes staan. Dan komen ze op je af. Knap ere werk voor deze mannen.

Het paleis Bewaking Op het paleis plein

En aan de vlag kun je zien dat de koning aanwezig is.

De koning is thuis

Een tijdje rondgelopen en gekeken hoe de wachters hun werk doen en weer verder met onze zoektocht naar de kleine zeemeermin. Bij het park aangekomen, dus kan het nu niet ver meer zijn. En inderdaad, bij een meute toeristen zat ze al te poseren op haar rots.

Daar is de kleine zeemeermin Kleine zeemeermin

Weer een bezienswaardigheid die we gezien hebben.

Het is echt heel koud en de wind maakt het nog kouder. Dus eerst maar even een warme chocomelk nuttigen. Om vervolgens weer aan de terug weg te beginnen. Zijn nu niet langs het water terug gegaan maar de beschutting van de gebouwen opgezocht. Scheelt weer wind. Je kan goed merken dat het zaterdag is. Pfff wat een mensenmassa in de winkelstraat. Zeker het dubbele aantal dan gisteren. We zijn alleen de souvenirs shop ingegaan om een aandenken te bemachtigen en toen gauw naar het hotel. Lekker opwarmen onder de douche en bijtanken voor het volgende uitje.

Opgewarmd en uitgerust op pad naar de kerstmarkt bij Tivoli. Halverwege kwamen we in een enorme mensenmassa terecht. Die stonden dus allemaal te wachten om de kerstmarkt op te gaan. Toen zijn we maar de andere kant opgelopen op zoek naar een hapje eten. Omdat het hier best wel duur is besloten we om een shawarma (zoals ze hier shoarma schrijven). Uiteindelijk bij Kebabish terecht gekomen en een mixed grill gegeten. Echt heerlijk!

Jammie

Helaas niet de planning die we ingedachten hadden maar wel erg genoten en morgen proberen we de kerstmarkt gewoon opnieuw.

1. Moeders:
    15 december 2018
    Wat fijn dat jullie toch hebben genoten van jullie dag ,alleen wel jammer van die kerstmarkt. Hier heeft het de hele dag gesneeuwt van die vervelende stuif sneeuw. Hopelijk kunnen jullie morgen wel naar de kerstmarkt. Liefs en groetjes van ons.