Op pad met de auto

15 september 2018 - Tenerife, Spanje

Erg bewolkte dag vandaag maar nog steeds rond de 28 graden, dus niks te klagen. We hebben een leuke route uitgestippeld en gaan lekker de hele dag op pad. De bedoeling is via de snelweg heen en via de kust terug.

De reis verliep prima totdat de bewolking ook de snelweg over nam. En aangezien ik op Lanzarote ook ineens in de dikke mist reed waardoor ik alleen nog maar de neus van mijn auto zag en daardoor een paniekaanval kreeg. Besloten we nu maar de eerst volgende afslag te nemen. Je weet niet wat het gaat worden als we verder rijden en we nemen geen risico. Dus niet de bergen in maar richting de kust rijden.

De afslag bleek uit te komen bij Los Gigantes. Dit is DE plek waar je met een boot dolfijnen en walvissen kan spotten. Maar ja .... het is nog steeds mistig dus dat doen we hopelijk een andere dag. We hebben wel kunnen genieten van de mooie hoge rotspartijen waar deze plek ook om bekend staat.

Los Gigantes

Via de kustlijn was het goed te doen en geen last van de bewolking, soms kwam zelfs het zonnetje zich even laten zien. We zijn regelmatig gestopt om te genieten van de mooie uitzichten en de enorme kracht van de zee. Toch vreemd dat een mens daar zo rustig van kan worden, zeker als je ziet met welke krachten het water tegen de rotsen slaat.

Indrukwekkende zee

Een tijd staan genieten en de krabben begluurd 😊 Zo ontzettend knap hoe die beesten zich vast kunnen houden aan de rotsen wanneer er een (voor hun) vloedgolf over hen heen komt.

Na weer een stukje gereden te hebben zijn we gestopt bij Playa de la Arena om een hapje te eten. Gelukkig konden we de auto vrij snel parkeren, wat hier in de kustplaatsen erg lastig is om een vrij plekje te vinden. Moesten nog wel even een stukje lopen, maar dat zijn we inmiddels wel gewend.

Bij het strand aangekomen was het een vreemde gewaarwording om te zien dat dit een volledig zwart strand is. Nou hadden we zoiets ook wel op Lanzarote gezien, maar daar waren het kleine steentjes en hier is het echt zwart zand.

Zwart strand

Op ons gemakje rustig terug naar het appartement gereden. Een siësta gehouden, wat gegeten en naar de het café gewandeld waar we gisteravond ook zijn geweest. Weer een heerlijke avond gehad en om 2 uur ons bed ingedoken.

Worden nog echte nachtbrakers!

1. Dick en Hennie:
    16 september 2018
    Het ziet er allemaal mooi uit.
    Fijn dat jullie zo van de vakantie genieten.
    groetjes.
  2. Nicole:
    16 september 2018
    Dat doen we zeker! Als we terug zijn hebben we genoeg te regelen en te doen. En we zijn er tenslotte toch dus kunnen we er maar van genieten. 🤣