Laatste dag Kopenhagen

16 december 2018 - Kopenhagen, Denemarken

Vandaag naar de kerstmarkt in Tivoli, het was nu gelukkig niet zo druk om naar binnen te gaan. Heerlijk rondgelopen en genoten van een kopje warme choco en glühwein. Het zag er allemaal erg gezellig uit. Nog gekeken voor een kerstig cadeautje maar de prijzen waren echt niet te doen. Best jammer maar helaas.

Entree Tivoli Kraampjes Kerstmarkt

Uitzicht Lekker stel

Na een paar keer rond te hebben gelopen het park uit gegaan en nog wat door de stad geslenterd. Weer hele mooie gebouwen gezien.

Nog een paleis Nog een torrentje

Het was zo verschrikkelijk koud dat we het station even binnen zijn gegaan om op te warmen. Niet dat het daar warm was, maar in ieder geval even geen wind. We roken zwavel en vroegen ons af of de stoomtrein er weer zou zijn. Van de week hadden we hem al gehoord maar niet gezien, alleen de rookpluim die hij achterliet. Dus wij naar het perron en ja hoor. Daar stond het plaatje! En alles in stijl. Geweldig om te zien, te horen en te ruiken.

Wat een stoom Deur sluiten Wagons Kolen bijvullen Stoomtrein

Uiteraard hebben we gewacht tot hij uit het zicht was verdwenen, daar waren onze luchtwegen het niet helemaal mee eens, wat een rookontwikkeling!

Omdat we echt niet meer warm werden zijn we terug naar het hotel gegaan om daar in de lobby wat te hangen totdat de bussen komen. We hoorden wat mensen zeggen dat hun vlucht was gecanceld, maar ik had ze niet herkend als collega's dus geen aandacht aan geschonken. Later nog meer geroezemoes erover dus toch maar ons vluchtnummer gecheckt en ja hoor .... het ging over onze vlucht.

Degenen van de personeelsvereniging zijn met het reisbureau en Transavia gaan bellen. Moesten toch naar het vliegveld gaan en daar zou gekeken worden of er andere vluchten geregeld konden worden of iets anders.

Op het vliegveld kregen we te horen dat er vanavond sowieso geen vlucht meer geregeld wordt. We krijgen overnachting en dinerbon. En dan horen we morgenochtend wat er gaat gebeuren. Dus met zijn allen (100 man) onze bonnen inwisselen bij dezelfde winkel. Ook de enige waar je deze in kunt leveren en op naar de pendelbus naar het hotel. Lekker proppen!

Maar in het hotel werden we netjes ontvangen en de kamers zijn mooi en schoon. Liggen nu languit op bed en gaan zo lekker tukkie doen. Wordt morgen een spannende dag!!!