Enerverende dag

13 september 2018 - Tenerife, Spanje

Er hangt veel bewolking vandaag. Maar de temperatuur is heerlijk. We hebben via de receptie van het appartement  een auto gehuurd. De man was er binnen 10 minuten, moesten nog wel even mee naar het kantoor in het dorp om de papieren te tekenen. Toen we dat gedaan hadden konden we lekker op pad.

Onze auto

Eigenlijk zijn we gewoon zomaar een kant opgereden en al gauw zagen we borden met Al Tiede. Dat is de vulkaan hier op het eiland. Dus dan maar even een kijkje nemen. Halverwege was er en mooie uitzichtpost waar we even gestopt zijn. Wat rond gekeken en foto's gemaakt.

Man on the moon Prachtig landschap Samen op de foto

Terug bij de auto zei Robin dat het raam aan de passagierskant niet in zijn sponning zat. Vreemd, maar misschien niet gezien bij het rondje om de auto. Het raam weer even terug gezet en nog niets door hebben. Totdat ik vroeg waar ons rugzakje was ........ Dan wordt je angst bewaarheid. Weg!!!! Hoe stom konden we zijn, maar 10 minuten onbeheerd in een afgesloten auto was voor de dader waarschijnlijk genoeg. Gelijk proberen te bellen om onze passen te laten blokkeren. Maar ja, boven in de bergen geen bereik. Dus snel maar niet te snel, terug gereden naar het appartement. Daar veel telefoontjes gepleegd. Bankpassen, credit card en Robin's telefoon laten blokkeren. Gelukkig is er geen geld afgehaald. Opluchting! Verzekering bellen en op naar de politie om aangifte te doen.

Bij de receptie van ons appartement troffen we gelukkig een Nederlandse medewerkster waar we ons verhaal tegen vertelde. Moest ook wel want onze sleutel zat natuurlijk ook in het rugzakje. Dus met de reserve sleutel een bankpasje (Gelukkig dat we er nog 1 hadden) gepakt en is er een nieuw slot in de deur gezet. Ook mijn rijbewijs is weg dus lopend naar de politie. Daar aangekomen kregen we een telefoon nummer om te bellen. Ok, weer dat hele end terug. De nieuwe sleutel opgehaald en is Robin gelijk gaan bellen. Een Spaanse politieman die Engels sprak heeft de aangifte opgenomen. Heeft even geduurd maar het is gelukt. Nu morgen weer naar de politie om het rapport op te halen. En morgenavond met de reisleider bespreken hoe we zonder paspoort het land uit kunnen komen.

Uiteraard schrijven we dit omdat het ook bij ons vakantie verhaal hoort, maar willen niet dat iemand zich ongerust maakt. We hebben alles geregeld wat we konden en morgen het laatste. We hebben nog geld en elkaar dus alles komt goed en we gaan zeker nog van de resterende dagen genieten! Morgen het vervolg. 😙

1. Dick en Hennie:
    13 september 2018
    Wat vervelend allemaal.
    Sterkte met alles hoor.
  2. Dick helmstrijd:
    14 september 2018
    Ooooo wat erg !!hoop dat jullie het een plaatsje kunnen geven en dat je wel een uitreis dokument krijgen anders moet je daar blijven wonen !!!lol sterkte xxx