Boottochtje

19 september 2018 - Tenerife, Spanje

Ze geven hoog op over de boottochten waarbij je dolfijnen en walvissen kunt spotten, dus op naar Los Gigantes. We waren er van de week al geweest en wisten dat het lastig parkeren is, dus zodra we een plekje zagen de auto geparkeerd en verder lopend naar de haven. Een flinke afdaling en onze kuiten zijn inmiddels goed getraind.

In de haven aangekomen eerst een bakkie koffie gedaan en wat rond gelopen. Er worden meerde boottochten aangeboden dus welke gaan we nou nemen. De snelle ribboot, daar hebben we teveel spullen voor bij. (Zijn toch wat panisch geworden om spullen kwijt te raken 😞). Een gewone boot, maar daar zijn de meeste plaatsen binnen. Dus ook geen optie. Maar er is ook een piratenboot en die tocht duurt ook het langst, dus die gaat het worden!

Piratenschip

Tickets gehaald en de prijs viel ons reuze mee. Wij hadden het hoger ingeschat, meevaller. Moeten nog wel even wachten tot de afvaart over ongeveer 2,5 uur, maar dan lopen we het dorpje even rond en eten nog wat.

Een kwartier voor de afvaart staan we bij de pier te wachten met uiteraard nog vele anderen. Van de gezichten van de mensen die van de boot afkomen kunnen we niet aflezen of ze wel of niet de dolfijnen hebben gespot. Wij gaan er ook vanuit dat we niets gaan zien en een mooie boottocht hebben. Ook prima, er is leuke bemanning dus dat komt vast goed.

Kapitein Jack Sparrow Boegbeeld De piraten bemanning Goed bewapend Net echt

We krijgen een hapje en een drankje en genieten van de tocht. Mooi om Tenerife vanaf het water te bekijken. En de El Tiede is goed te zien. Ook niet moeilijk als de hoogste berg van heel Spanje met zijn 3750 meter hoogte.

Tenerife vanaf zee Vrijheid Heerlijk op de oceaan

Opeens vaart de boot langzamer dus speuren we het water af. En ja hoor ... in de verte iets zwarts te zien en het blijkt een walvis te zijn en even later zien we zijn staart in de oceaan verdwijnen. En geloof het of niet ook de dolfijnen hebben zich laten zien. Whauw wat geweldig!!!! Gewoon in het wild gespot en is niet te geloven en het lijkt ook erg onwerkelijk, kan het ook niet bevatten. Het is onmogelijk om er foto's van te maken, zo zijn ze boven maar ook zo weer onder gedoken. Ook maar niet meer geprobeerd en gewoon genoten van de dieren. Wat een bijzondere ervaring is dit zeg! Met geen letter te beschrijven.

Goed zoeken als je goed kijkt 🦈

Helaas moeten we weer terug varen. We hadden hier nog wel uren willen dobberen en genieten. Onderweg terug krijgen we een bord paella, lekker maar niet te eten met de vaarwind hahahah, de rijst waait zo van je vork af. Creatief is het bord leeggeten met een banaan toe. Er zijn hier zoveel bananen plantages dat het logisch is dat we deze als fruit te eten krijgen. Ze smaken anders en lijken wat op bakbananen maar zijn prima.

Bruine meneer Helemaal blij

We zijn nog bij een klif gestopt waar we van de boot af konden om heerlijk in de oceaan te zwemmen. Via een trapeze spring je het water in, is trouwens lastiger dan je denkt 😀 Na een verkoelende plons, gezellig met de vrouwelijke gids staan praten. Ze is Nederlandse en een lekkere kletsmarieke.

Verlaten strand Nog een dolfijn?

Terug naar de haven kregen we nog een drankje op traditionele wijze. Van een kleine afstand wordt er drank in je mond gegoten, erugh lekker! Nog lekker gekletst en genoten en toen was de reis helaas voorbij. Maar kan nog steeds niet geloven wat we gezien hebben, het lijkt gewoon niet echt, maar het is echt waar! Wat een ervaring.

Mooi plaatje

Nu weer die klim naar de auto terug, pffffff. Naar beneden met bewolking is leuker dan met de volle zon naar boven klimmen. Maar ach .... nog zo onder de indruk dat het vanzelf lijkt te gaan. Totdat je bij de auto bent, haha, daar maar even bijkomen en op naar het appartement. We hebben genoten van het laatste ritje met de auto en de sleutel bij de receptie ingeleverd.

Onderweg

Na zitten genieten in de tuin, de poes eten gegeven, opgefrist en naar het dorp om wat te eten. Een klein stukje vlees maar ........

Bourgondiër

1. Dick en Hennie: